понедељак, 26.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:24
ПОТРОШАЧ ПИТА

Могу ли да рекламирам ципеле „високе моде”

уторак, 02.07.2019. у 13:55
Фото Пиксабеј

Купио сам ципеле пре седам месеци које сам само једном обуо, и то у свечаној прилици. Међутим, оне су се оштетиле на ивицама ђона, као и целој површини ђона. Рекламирао сам ципеле у радњи, али ми је трговац одговорио да је ђон од коже и да су то ципеле високе моде које се носе у посебним приликама! Како сам са њима прешао само 200 метара у пешачкој зони и то сам им рекао и попунио образац и рекламирао обућу. После недељу дана су ме позвали и обавестили да не прихватају моју рекламацију као и да се могу жалити супервизору. Пошто је гаранција на те ципеле, како су ми рекли, две године, да ли је продавац дужан да ми, у овом мом случају, замени обућу која се оштетила?

Одговор:

Закон сваком потрошачу пружа заштиту и могућност рекламације у периоду од две године. То значи да у том року робу коју смо купили можемо да рекламирамо због било каквог недостатка. Једино је важно који је узрок оштећења робе. У уобичајеној процедури, када се потрошачи јављају Националној организацији потрошача ми их позовемо да дођу с робом како бисмо проценили оштећење, а уколико нису у могућности да дођу (из другог су града) тражимо фотографије по којима опет можемо да проценимо о каквом је оштећењу реч. У вашем случају, само према опису нисмо у прилици да сагледамо ситуацију у потпуности. Ипак, уколико не постоји физичко оштећење ципела, ви имате право на замену.

Добро је да знате, а то можете и трговцу да кажете, да и „ципеле високе моде” једнако подлежу Закону о заштити потрошача као и било која друга обућа. Ако су то ципеле које могу да се носе само по тепиху, то је требало да буде наведено у декларацији. Зато вам предлажемо да упутите жалбу трговцу и поставите му управо ова питања. У зависности од одговора можете да се обратите некој од потрошачких организација.

Зоран Николић, НОПС


Коментари12
b4ac5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Goran Bras
Ove čizme me podsećeju na čizme koje sam kao brucoš kupio od novca koji mi je pokojni ujak dao 1978.g. koštale su 180hiljada a stanarina 80hiljada poznate firme Brooks od jarećeg ševroa ,naravno slatko sam ih iznosao i leti i zimi tri godine i nisu propale već zbog mog nemara i nemazanja gornjiste im je se raspuklo ,dakle moja greska ,takav kvalitet je tada bio !
Aleksandra
Kad placamo toliko za par cipela, kvalitet bi trebao da bude zagarantovan. Ako propadnu posle 200 m nosenja onda je to sund proizvod koji ne zasluzuje tu cenu. Kod nas ima puno laznjaka od brendiranih odeca i cipela, i treba da reklamira!
Beogradjanin Schwabenländle
@ Mark, не знам шта су то брендиране ципеле, али добро сте ме насмејали. О ручно рађеним ципелама није била реч, ако мислите на " будапестер ципеле " оне се купују једном или два пута у животу.
ranko petrovic
Svi volimo kvalitetnu obuću,retko možemo da kupimo cipele sa kožnim đonom.Iz tog razloga kod obućara stavim tanak gumeni đon,i to traje.Dobre cipele mogu godinama da se nose.
nije sve u parama
bice da je cena visoka a roba skart…u konkretnom slucaju bacis i kupis druge cipele.ako si smeker i volis skupe stvari...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља