недеља, 13.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:57

Престонички таксисти за порез дугују 2,9 милијарди динара

Према подацима Пореске управе, дуговања има њих 3.931. – Како појашњава Александар Бјелић, председник Савеза удружења таксиста Србије, највећи дуг, у распону од два до четири и по милиона динара, има око 1.000 таксиста
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 11.07.2019. у 21:00
(Фото Р. Крстинић)

У главном граду дозволе за таксирање има 6.500 возача, а дуговања према Пореској управи тренутно има 3.931 таксиста предузетник. Укупан порески дуг таксиста према држави износи 2.892.507.332 динара, сазнаје „Политика”. Колико који таксиста, односно удружење, тачно дугује ипак нису могли да прецизирају у Пореској управи јер, како наводе, то је по закону службена тајна, додајући да свакако Пореска управа располаже прецизним списком дужника. Из ове управе ипак напомињу да су „порески обвезници таксисти обавештени уназад две године о могућностима и условима за одлагање плаћања пореског дуга”.

– За сада је одобрено укупно 1.617 репрограма, свим пореским обвезницима који су поднели захтеве и испунили услове за одлагање плаћања пореског дуга. Обвезник може поднети захтев за одлагање плаћања дугованог пореза, а све ближе информације о одлагању плаћања пореског дуга може добити у надлежној  филијали Пореске управе – прецизирају за наш лист у Пореској управи.

Како тренутно за порез дугује 3.931 београдски таксиста, то би у преводу значило да сваки од њих у просеку држави дугује по готово 736.000 динара. Али, како наглашава Александар Бјелић, председник Савеза удружења таксиста Србије, ове податке не треба овако грубо читати. Највећи дуг, у распону од два до четири и по милиона динара, појашњава Бјелић, има око 1.000 таксиста који имају дозволу за рад у престоници.

„После 5. новембра сви таксисти који немају уговорен репрограм дуговања изгубиће дозволу за рад у Београду”, изричит је Александар Бјелић

– Осамдесет одсто дуга, односно преко две милијарде динара, чине управо дуговања тих таксиста. Део таксиста је у репрограму, али и то улази у тај дуг. Али, дуговања већине таксиста су минимална и они немају разлога да улазе у репрограм. Они свој дуг отплаћују. Ипак, Пореска управа било који дуг води као дуг, да ли је реч о 20.000 или о већој суми – каже Бјелић додајући да, када су они радили статистику, од надлежних су тражили да им доставе распоне дуговања таксиста, односно ко дугује до 100.000, ко 300.000 динара, ко више од тога, ко су огромни дужници…

Бјелић најављује и да ће од 5. новембра сви они који имају дуг а нису ушли у репрограм изгубити дозволе и неће више моћи да таксирају.

– То је законом регулисано. Осим тога, ради се и студија о томе колико таксиста у Београду је потребно, за период од наредних пет година. Та студија треба да буде готова до краја године – најављује Бјелић.

Када студија буде готова, после више година нагађања у јавности, коначно би требало да буде познато и да ли се отворио простор за ангажовање додатних таксиста у главном граду. Ако буде било потребе за тим, то ће после више година бити шанса за возаче који су положили све што је потребно за таксирање у Београду, али до сада нису упослени јер званично нема потребе за њима. Незванично, потреба за њима и те како постоји. Већ неко време на то указују и поједини таксисти, напомињући да на престоничким улицама већ дуже ради знатно мање таксиста од 6.500 колико их има дозволу за вожњу на територији града. Зато је израда студије и те како неопходна што пре.

У међувремену, као један од главних задатака Александар Бјелић најављује борбу за то да сви у такси еснафу раде у оквиру закона, односно да нико не превози путнике посредством апликације ако није регистрован за тако нешто.

Први пут званично о дуговањима

Дуговања дела таксиста годинама су тема, али нико ко је за овом темом потезао није излазио са званичним подацима, већ само са нагађањима. Када је у пролеће 2018. део таксиста блокирао центар града, неке њихове колеге указивале су да прави разлог за тај протест нису измене закона против којих су се протестанти бунили, већ то што су вође протеста велики дужници држави. Али, на оваквим тврдњама све се и завршило.


Коментари13
d2b41
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Bice izrađena studija koliko je taksista u Beogradu potrebno. To je kriminalna i protiv ustavna izjava od strane ovlascenog predstavnika taksi udruzenja. Da li to znaci da cemo da pravimo studiu koliko je Beogradu potrebno, automahanicara,stomatologa,obucara,krojaca,molera,stolara,pogrebnika,piljara,itd. I ako ne treba zaboraviti da oni rade samo pod uslovom da placaju porez.. Ugovor o reprogramiranju duga taksista ne garantuje da ce biti ikad vracen.
Пантелија
Има ту нека чудна и тајанствена игра власти са београдским таксистима, баш као и са навијачким групама.
Zaboravljeno koferče
Opa bato... Od 6500 taksista 3931 su poreski dužnici. Krajnje tužan podatak. Jer tolika hajka višenavedenih na CarGo i slična udruženja koja plaćaju porez na svaki dinar zarade. Znači u tom grmu leži zec. Prosto mi je neshavtljivo da država ćuti. U čemu je štos? Ovakvim potezom država opet poručuje da samo budale plaćaju svoje dugove. Kako je moguće da taksisti koji duguju milione i dalje imaju dozvole? Što se čeka novembar? Da im se opet oproste dugovi? Sramota državo!!!
Nikola
А воде хајку да CAR GO не плаћа порез.
Redovni Čitalac
Pa dokle da im se toleriše! Prvi su kada treba da se napravi haos u saobraćaju u Bgd, šta god da je njima nije po volji! Neće fiskalne kase (po ugledu na advokate). Nedaju konkuretski, alternativni sistem taksi usluga! Može im se! Grad im to sve toleriše! Dokle BRE!?!?!?!?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља