недеља, 15.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:36
ПОТРОШАЧ ПИТА

Рекламација одбијена, крив је потрошач

петак, 12.07.2019. у 11:22
(Фото Ансплеш)

Купили сте фотоапарат, телефон, ципеле и ускоро се појавио недостатак на производу. Знате своја права и одмах сте уложили рекламацију, али трговац је одбио уз напомену да је недостатак настао вашом кривицом. Шта да радите?

ОДГОВОР:
Уколико се недостатак појавио у периоду од шест месеци од куповине, претпоставља се да вам је роба продата с недостатком, то јест да је продавац тај који треба да докаже да роба није имала недостатак. Не морате да објашњавате и доказујете да недостатак није настао вашом кривицом. Читав овај поступак доказивања односи се на судски поступак. Питате се шта вама значи ово право да не морате да доказујете да је недостатак постојао када само на суду можете да га остварите?

Искористите предност коју вам Закон о заштити потрошача пружа у овом случају, тако што ћете у непосредном контакту с продавцем показати да знате за ово ваше право. Немојте бежати од могућности да га упозорите да ћете, уколико не поштује закон, заштиту својих права потражити на суду. Уколико се недостатак појавио после шест месеци од куповине – у овом случају ви морате да докажете да је роба имала недостатак од почетка.

Одговара Сектор за заштиту потрошача Министарства трговине


Коментари8
646d5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vule
U jednom formalno "idealnom" salonu videli smo kuhinju koja nam se dopala. Pošto smo planirali renovirnje kuhinje, smatrali smo da bi bilo dobro odmah kupiti. U "idealnom" salonu prilikom plaćanja, na blagajni nam je rečeno da je kuhinja rasklopljena te da se sklapanje dodatno plaća, a da je rok neograničen. Sada tvrde da to više nije moguće, i da nikako ne možemo dobiti montažu, bez obzira na spremnost da platimo vrednost 5% kako je prvobitno dogovoreno sa prodavcem. I to je to: Opet Prevareni!
Rada
Problem je sto su se trgovci jako izvestili da izbegnu reklamaciju. Kupac je posebno nezasticen kada se radi o tehnickoj robi. U tri navrata sam reklamirala nov lap top, ali je ovlasceni servis uporno tvrdio da problema nema. Tek kada sam snimila problem i ulozila zalbu preko sajta prozvodjaca problem je resen (nadam se), ali su pri tome izgrebali lap (sto nazalost nisam odmah videla). Takodje za 3.5 meseca koliko ima da sam kupila lap tip veci deo vremena je bio u servisu. Kome da se obratim?
milojica dragicev
I da kupac preplaši trgovca, i podnese tužbu, i da dodje do sudjenja, kako će kupac dokazati recimo posle pet meseci da je kupljeni artikal, imao nedostatak. Da je reč o prva dva tri dana pa se ukazao nedostatak, kupac reaguje trgovac rešava, vraća novac, menja robu ili menja za drugu...!!!Ali raspon od šet meseci ide u prilog samo prodavcu odnosno proizvodjaču, i cela priča nikako nije na strani kupca.Savet je jako loš.
Slaviša Radisavljević
Jesenas sam kupio jaknu u BS Sportu i posle nekih 3,5 meseca mi je počelo da propušta desno rame na jakni, dok levo i kapuljača nisu. Žalio sam se prodavcu i oni su me odbili, pod obrazloženjem da je u pitanju windjakna i da nije za kišu. Takođe sam se obraćao i organizaciji za zaštitu potrošača i oni su mi potvrdili isto, jer tako piše na deklaraciji. Na zvaničnom site-u prodavca su napisali da jakna štiti od vetra i kiše. Jakna je inače napravljena od 100% najlona.
Препоручујем 0
Bob Rock
@ Bojan..."prodavac nema pravo da odbije reklamaciju"...samo u smislu toga da u zakonskom roku mora primi a zatim odgovori na reklamaciju, može je prihvatiti ai ne mora, našta ima apsolutno pravo, onda se može uključiti sud. Prilično opasno zvuči da prodavac nema pravo da odbije.U najmanju ruku dvosmisleno.Tako da opet se šalje netačna poruka kupcima.
Препоручујем 6
Прикажи још одговора
Aleksandar Mihailović
Mnogo više kontrole mora biti. Neki organizatori nagradnih igara nude kupovinu određene količine njihove robe, koja se zbog gubitka kvaliteta manje prodaje, za istu dobijate neke poklone od suorganizatora. Tu počinju igre bez granica, prodaju se proizvodi sa stranim akciznim markicama koje ne važe, pa morate dodatno da kupujete, pa onda ne prizanju iz jednog pogona proizvođača već iz nekog drugog istog proizvođača, pa i ta pakovanja ne važe,a onda prevareni odustajete i od NI i od tih proizvoda.
Rad
U ovom slučaju ste sami krivi jer volite igre i mislite da ćete nešto dobiti, uvijek neki džabaluk. Kada bi se poslovalo po vašem, šta mislite da li bi neka firma nešto zaradila. Kupite jednu, a kvalitetnu stvar i mir.
Препоручујем 2

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља