недеља, 25.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:44
ОД БРАНКОВОГ МОСТА ДО ПАРИСКЕ

Возила преусмерена уз обалу, сређују се шине и тротоар

У Карађорђевој завршена већина посла на споју са терминусом „Пристаниште” и са раскрсницом с Браће Крсмановић. – Тренутно се буши и уклања стари коловоз на непарној страни улице, а обимни радови су и испод моста
Аутор: Дејан Алексићуторак, 06.08.2019. у 22:55
Раскрсница Карађорђеве са старим делом ове улице и Улицом Браће Крсмановић асфалтирана, уцртана је сигнализација, уређено је и озелењено мини-острво (Фотографије Д. Алексић)

Док је зимус и у рано пролеће прилично мировало градилиште у Карађорђевој, на потезу од Бранковог моста до Париске последњих месец-два мајстори су на сваком кораку. Указују и дешавања на терену да је радницима задуженим за реконструкцију ове улице и Савског кеја велика мотивација 1. септембар, што је рок за завршетак коловоза и тротоара.

Код моста, на укрштајима Карађорђеве са старим делом ове улице и Улицом Браће Крсмановић, пре две недеље била је пешчана подлога и тек су се углављивале шине на споју са старом трамвајском трасом и постављани ивичњаци. Јуче је ту било потпуно другачије. Ова раскрсница је увелико асфалтирана, уцртана је хоризонтална саобраћајна сигнализација, уређено је и озелењено мини-острво на укрштају ових улица. Овај део завршене саобраћајнице већ је и пуштен у саобраћај па аутомобили и други четвороточкаши који су из старог дела Карађорђеве до пре неколико дана настављали право испод моста уз непарну страну улице сада скрећу полулево ка Шпанској кући, онда иду полудесно ка мосту и настављају новим коловозом ка Париској. Пешаци који се одлуче за корачање делом Карађорђеве на углу са Браће Крсмановића требало би да знају да ће још неко време газити по шљунку и песку јер тротоари још нису завршени уз новоизграђени коловоз коме, чини се, треба да се накнадно дода и завршни слој асфалта.

 Најдетаљнији земљани радови тренутно су испод стуба моста 

Део којим су досад аутомобили настављали испод моста ограђен је контејнерима, али постављена је и вертикална саобраћајна сигнализација која указује куда возила могу да се крећу. Јер, најдетаљнији земљани радови тренутно су испод стуба моста, односно уз зграде у Карађорђевој најближе мосту. На делу где су радови више одмакли намештају се шине, а испод самог моста су багер и друге машине и припрема се терен за постављање инсталација.

Уз непарну страну улице где се до пре неки дан одвијао саобраћај стари асфалт већим делом је претворен у грађевински отпад. Тек уз саме зграде остављен је узан појас тротоара да би пешаци могли да пролазе, налик пешачком појасу око Трга републике. Наследник коловоза који се уклања биће тротоар, знатно шири у односу на онај који је до сада постојао на непарној страни Карађорђеве.

Паралелно уз овај посао мајстори на неколико тачака проверавају и намештају трамвајске шине, постављају калдрму између њих, а настављена је и уградња пешачке стазе од гранитних коцки од моста ка Капетанији.

Савет пешацима је, ипак, да још не покушавају да користе ову стазу јер ће код скретања ка Бетон хали, али и даље ка Капетанији и Париској, наићи на „слепу улицу” – мораће да корачају по шљунку и земљи јер стаза још није довршена. Ко се нађе на страни Карађорђеве ближој обали не треба да рачуна ни на пешачки прелаз исцртан код Капетаније јер грађевинска ограда засад блокира прелаз на другу страну улице. Зато је најбоље да се пролазници и даље држе каквог-таквог, али и даље постојећег тротоара на непарној страни улице. Када је реч о већ уређеном делу пешачке стазе, иако је она на првим сликама које су се појавиле на друштвеним мрежама деловала преуско, уживо је јасно да је она ипак довољно широка да могу да се мимоиђу пролазници из различитих смерова. Једина замерка је што су поједини стубови намештени нешто више ка унутрашњости стазе и могу да буду сметња пешацима.

И у другом, почетном делу Карађорђеве, на углу са Париском, тренутно врви од мајстора који су углавном усредсређени на земљане радове, инсталације, шине... На одвајању Карађорђеве ка окретници „Пристаниште” највећи део грубих радова је окончан. Трамвајски спој, односно асфалт и шине којима је улица повезана са овим терминусом, већ је постављен. У том делу је остало да се обаве фини, завршни радови.

Мајсторисање почело крајем новембра 2018.

Мајсторисање у Карађорђевој почело је крајем новембра и конзорцијум који предводи „Енергопројект” има рок од 425 дана да тај посао заврши, односно до краја јануара. Када је реч о коловозном делу, чини се да први септембарски дан за завршетак свих тих радова неће бити доведен у питање.

Онда остаје да се у току зиме потпуно преуреди и Савски кеј од моста до Бетон хале. Како Карађорђева улица добија нове детаље, све више делује да ће и изгледати како ју је са кејом замислио архитекта Борис Подрека.


Коментари4
6e7dc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Srpski odgovor hvali
Beograd nikada ne moze da se poredi sa Budimpestom jer me u je turska okupacija ukrala bar 4 vekova ostorije.
goran staric
Tako dugački rokovi se daju da bi unapred "odabrani izvođači" mogli da podele raspoložive kapacitete na više gradilišta koje imaju u gradu. Isti obim rekonstrukcije u svetu se radi za znatno kraće vreme.
Miljana
Svako gradilište je nestručno obeleženo i nestručno se radi jer je to vidljivo svakom pešaku koji se suočava sa problemom kako stići na zadatu tačku do koje mora doći. Kao da je to sve uradjeno protiv običnog čoveka, da ne može da stigne lako ni do posla ali ni sa posla da se vrati kući, da odvede dete lekaru ili šetnju već koje je sreće, ne daj bože da se druži sa prijateljima ili ode u kupovinu leka ili hleba. Sve vreme sam pratila Trg republike koji je bio više bez radnika nego što se radilo
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Погледајте само стуб некадашњег Моста Краља Александра! Лепотан! С таквим мостом, Београд би могао да се пореди с Будимпештом!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља