петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:05

Од Руме до Шапца ауто-путем, до Лознице са четири траке

У профилу ауто-пута биће изграђено 22 километра, а у профилу брзе саобраћајнице 55. – Планирано је да прво почне градња новог моста преко Саве, јер су ови радови најзахтевнији
Аутор: Мирољуб Мијушковићсубота, 24.08.2019. у 14:00
(Д. Козомора)

Шабац – Новом друмском саобраћајницом од Шапца до румске раскрснице на ауто-путу Београд–Загреб (Е-70) моћи ће да се стигне за мање од петнаест минута, а да возачи при томе не прелазе „стотку”. Уместо раније планираног вишетрачног пута, ова саобраћајница у дужини од 22 километра биће изграђена у пуном профилу ауто-пута. Преко реке Саве, узводно од Шапца, биће подигнут мост, а пут ће даље наставити према Лозници с по две коловозне траке у сваком смеру.

Изградњу ауто-пута Шабац–Рума, новог моста и вишетрачног пута Шабац–Лозница, најавио је председник Србије Александар Вучић приликом обиласка Мачванског округа. У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре потврдили су нам да се на припреми планске и техничке документације за реализацију пројеката, процењених на укупно 448,5 милиона евра, увелико ради.

Новац за реализацију ових пројеката држава Србија намерава делом да обезбеди зајмом од Републике Азербејџан у износу од 210 милиона евра, док ће други део бити из републичког буџета. Преговори с надлежним органима Азербејџана око усаглашавања уговора о зајму су у току, а потписивање се очекује до краја ове године.

У току су, такође, и преговори ради склапања комерцијалног уговора за наставак пројектовања и извођење радова на саобраћајницама Рума–Шабац и Шабац–Лозница с азербејџанском компанијом „Азвирт”, а води их радна група коју је именовала влада Србије.

Пошто ће деоница Рума–Шабац бити с ауто-путским профилом, неопходна је измена Просторног плана инфраструктурног коридора, речено нам је у ресорном министарству. Израда измене просторног плана је уговорена, као и израда Студије оправданости и идејног пројекта.

Траса новог ауто-пута већ је позната. Ова саобраћајница не само што ће бити краћа за седам километара – од Шапца до румске раскрснице садашњим путем М-21 је 29 километара – већ неће улазити у села Кленак, Платичево, Хртковци и Јарак, што ће растеретити улице у овим насељеним местима. Почев из правца Шапца, ауто-пут ће ићи старом села Кленак ближе реци Сави, остављајући ово место, као и суседно Платичево с десне стране.

Испред Хртковаца биће изграђен надвожњак с петљом, пошто ће се ауто-пут овде укрстити са старом магистралом, а затим ће у луку заобићи ово и следеће село Јарак, остављајући их са леве стране. Нова траса, према плану у који смо имали увид свуда иде кроз њиве и нигде се не укршта с постојећом пругом Зворник–Шабац–Рума.

Процењена вредност радова на деоници ауто-пута Рума–Шабац у дужини од 22 километра износи око 121 милиона евра, али ће се тек после завршетка планске и техничке документације добити прецизнији износ.

Вредност брзе саобраћајнице Шабац–Лозница у дужини од 55 километара процењена је на 247,5 милиона евра. Уговор за израду овог идејног пројекта ЈП „Путеви Србије” такође је закључило с Институтом за путеве из Београда. Израда идејног пројекта је у току, а паралелно се ради и израда планске документације (три плана детаљне регулације).

Брза саобраћајница према Лозници, такође ће заобићи сва насељена места, кроз која готово целом дужином пролази постојећи магистрални пут М-19. Нови пут ће с десне стране оставити Табановић и Штитар, а с леве Мајур, Слепчевић, Дуваниште, Петловачу, Рибаре, Прњавор, Ново Село, Лешницу, Јелав и Липнички Шор. Траса пута ићи ће ближе реци Дрини и завршиће се у Лозничком пољу, западно од градског насеља Лозница.

Нови мост наспрам шабачке индустријске зоне

Вредност новог моста преко Саве код Шапца, који би требало да буде изграђен око два километра узводно од старог железничког моста, наспрам шабачке индустријске зоне, процењена је на око 80 милиона евра. Изградњом новог ауто-пута и моста, ова добро инфраструктурно опремљена зона би значајно повећала своју конкурентност.

Уговор за израду идејног пројекта моста ЈП „Путеви Србије” закључило је с Институтом за путеве из Београда. Пројекат ће бити завршен у септембру, а након тога предат на стручну контролу републичкој ревизионој комисији. Мост ће бити изграђен за профил брзе саобраћајнице, какав ће даље бити и пут Шабац–Лозница.

Нови мост ће, како сазнајемо, имати осам поља с распонима 40 + 50 + 50 + 60 + 95 + 155 + 95 + 60 метара, односно 605 метара од првог до последњег стуба, а с прилазним конструкцијама укупно 1.330 метара. Ширина конструкције моста је усклађена са ширином коловоза испред и иза моста и захтевима пројектног задатка инвеститора, а укупно износи 23 метра. Четири возне траке биће широке по 3,5 метра, четири ивичне траке имаће по пола метра, два разделна појаса по метар и по и две пешачке стазе по два метра.

Почетак припремних радова за изградњу мосту планиран је за новембар ове године. Предвиђено је да се прво почне с градњом моста, јер су ови радови најзахтевнији и најдуже трају. Потом ће отпочети радови на правцу Шабац–Лозница, па деонице Рума–Шабац.


Коментари31
9f391
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragan
Zasto auto-put prema Bosni ne ide preko Sabca kao vec uspostavljenog lokalnog saobracajnog centra, nego od Kuzmina do Race? Jeste da bi od Sabca to Bosne bilo ok 15 km duze, ali bi Sabac jos vise ucvrcen kao auto-putni centar tog dela Srbije a sadasnji put prema Bijeljini bi onda imao lokalni karakter kao Ibarska magistrala posle otvranja 'Milosa Velikog'. Ovako, Kizmin i Sremska Raca su mala mesta bez da ce ikada postati ekonomski centri velicine Sabca pa tih 18 km ide prakticno kroz njive.
miki mali
Ne razumem kako to da uzimamo kredit od Azerbejdzana a Srbija ima slican broj stanovnika kao oni i samo malo manji BDP. Kako to da oni imaju da daju kredite a mi nemamo ni za sebe??? Verovatno zato sto put kroz ravnicu placamo kao kroz Grdelicu.
Dusko bajunovic
Azerbejdan lezi nafti puni su.
Препоручујем 0
Milan
Lepo, a bilo bi jos lepse da ga gradimo od nasih para. Plasim se da nece imati ko da vraca kredite ....
ilija
Da li samo meni ne ide u glavu da se planiraju DVA MOSTA NA SAVI na relativno malom rastojanju? Jedan za Turke a drugi za Azerbejdžance. Zbog toga u ovo ne verujem.
Милош
Ja zivim u selu Majur od tolike Mačve i površine oni nabijaju autoput opet kroz selo i nedaleko od grada Sapca gde ce opet vremenom biti guzva i urbano!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља