недеља, 15.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:03

Вече изненађења и нових победника

Аутор: Лазар Ковачевић Јовановићнедеља, 29.09.2019. у 20:54
Екипа серије „Флибег” (Фото Nina Prommer)

Овогодишња додела награда Еми биће упамћена по краху глумачких, режисерских и сценаристичких признања за екипу Игре престола, талентованој глумици и сценаристкињи Фиби Волер Бриџ, новајлији Џарелу Џерому… A свечана церемонија je протекла без домаћина

Тресла се гора, родио се миш. Овако се најкраће може описати последње учешће популарне серије „Игра престола” на додели награда Еми.

На 71. церемонију доделе телевизијских Оскара, одржану без домаћина у Лос Анђелесу, последња сезона драме настале по серијалу књига Песма леда и ватре Џорџа Р. Р. Мартина дошла је са рекордним бројем номинација – 32. Истини за вољу, овај број је подељен на 17 за креативне категорије (микс звука, шминку...), чији су победници откривени раније, и 15 за глуму, сценарио и режију, чији су добитници представљени уживо у недељу увече.

Останак на престолу

Иако је од 17 номинација освојила десет креативних Емија (за координацију каскадера, визуелне ефекте, музику...), „Игра престола” је овенчана са само два за главне категорије: ону најважнију – најбољу драму и за глумца у споредној роли (Питер Динклиџ).

Ово јој је четврта статуета за најбољу драму. Претходно ју је освојила 2011, 2015. и 2018. године. Тада су били њени најславнији дани. После неславне сценаристичке играрије у последњој сезони, „Игра престола” је многе разочарала, а сенка је бачена и на остатак екипе која је вредно радила на овом пројекту.

Ипак, чланови Академије телевизијске уметности и наука, који су имали право гласа, нису се дали преварити. То се првенствено односило на креативније Емије. Ипак, са пуним правом прогласили су „Игру престола” најбољом драмском серијом јер су гледали сваки њен део. Oправдано, ова сага није добила признање за катастрофалан сценарио (Дејвид Бениоф и Ден Вајс), али је штета што међу награђенима нема маестралног Мигела Сапочника, мага режирања сцена борби којих је било доста у последњој сезони.

Емилија Кларк (Фото ЕПА/ETIENNE LAURENT)

Динклиџ у улози Тириона Ланистера је опет засенио остатак глумачке екипе једини добивши ласкаво глумачко признање. Са четвртом победом за исту ролу поставио је рекорд. Занимљива, а уједно и поражавајућа чињеница је да ниједна глумица – од Емилије Кларк до Лене Хеди – није овенчана Емијем за ролу у овој епској серији, а имале су фантастичне тренутке у својим улогама.

Ипак, награде су отишле у руке никако мање талентованих уметника. Били Портер први је геј глумац, при том и Афроамериканац, који је овенчан Емијем за главну ролу у серији „Поза” о животу трансродних особа током осамдесетих и деведесетих година у Америци. Штета је једино што је ова чињеница чешће помињана од његове врхунске интерпретације среће, очаја и страха виђених у лику особе која има сиду у овој саги.

После освојене најважније британске телевизијске награде БАФТА за најбољу глумицу, Џоди Комер у лику психопате и убице у серији „Убити Ив” освојила је и амерички „Еми”. Новије лице, млада глумица Џулија Гарнер овенчана је признањем за споредну ролу у драми „Озарк”. Сценариста Џеси Армстронг награђен је за драму „Наследници”, док је режисер Џејсон Бајтмен награду освојио за „Озарка”.

Црним хумором до златне статуете

Овогодишња додела била је пуна пријатних изненађења и нових победника. Можда највећи је „Флибег”, британска црнохуморна прича о девојци којој се живот уздрмао после смрти мајке и њене најбоље пријатељице. Потиснута туга и сурова свакодневица произвела је код главне јунакиње необичну духовитост која је фасцинирала гледаоце. Њој је припала титула најбоље комедије, иако је имала оштру конкуренцију у претходним победницима – серијама „Величанствена госпођа Мејзел”, која је важила за фаворита, и последње сезоне „Потпредседнице”.

Главна глумица и сценаристкиња серије „Флибег”, Фиби Волер Бриџ пресекла је низ Џулији Луј-Драјфус на путу ка рекордном Емију за исту ролу. Ова симпатична и даровита Британка није крила задовољство због титуле најбоље главне глумице, али јој је посебно драго што је овенчана и за свој сценаристички удео. Ова глумица је и ауторка серије „Убити Ив” која је била номинована у главној драмској категорији, па јој је овогодишња додела посебно значајна за каријеру. „Флибег” је добио и признање за режију (Хари Бредбир).

Иако је „Величанствена госпођа Мејзел” остала без награде за најбољу комедију и главну глумицу (Рејчел Брознахан), ова одлична серија тријумфовала је у споредној глумачкој категорији: Алекс Борстајн, Џејн Линч, Лук Кирби и вољени Тони Шалуб, кога је публика заволела као детектива Монка у истоименој серији из 2002. године.

Додела Емија потврдила је оно што многи сматрају – да серија „Чернобиљ” заслужује награду упркос јакој конкуренцији. Поред титуле најбоље једносезонске серије, потресна прича о чернобиљској катастрофи овенчана је и са још два важна признања: за сценарио (Крејг Мазин) и режију (Јохан Ренк).

Похвално је што су гласачи приметили изузетан таленат Џарела Џерома (21), који је био изврстан у роли у серији „Када нас виде”, о случају силовања девојке у Централ парку из 1989. године када су за то неправедно оптужени петорица случајних пролазника – црнаца. Овим су анимирали ауторе серија да активно трагају за (младим) талентима и ангажују их у пројектима у којима ће моћи најбоље да се покажу. А они ће их наградити.

Међу позитивним изненађењима је и одабир Патрише Аркет („Представа”), Мишел Вилијамс („Фоси/Вердон”) и Билија Хејдера („Бари”).

Ова додела показала је да је различит одабир могућ, али за Еми и преко потребан.

Национални канали – у проблему

И овогодишња додела показала је тренд – да су серије са националних канала све мање видљиве код Еми гласача. Да ли је за то разлог недовољан квалитет или нешто друго – остаће мистерија.

Ове године само је скеч-комедија „Уживо суботом увече” са Ен-Би-Сија освојила награду. Занимљиво је да је 84 одсто номинованих са кабловских канала или сервиса за емитовање садржаја путем интернета, а да се церемонија доделе директно приказује на националном каналу. Онда ни не чуди што су овакви преноси из године у годину све мање гледани. Ове године рекордно ниско. Можда ће се у будућности пренос преселити на кабловски канале или стриминг сервисе чије серије предњаче и по номинацијама и освојеним наградама.


Коментари0
34abf
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Мозаик /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља