четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43
ПОТРОШАЧ ПИТА

Рекламација трговцу, а не произвођачу

среда, 02.10.2019. у 10:48

Имам недоумицу у вези с рекламацијом производа, трговац код кога нешто купим тврди да се рекламација подноси произвођачу, а код вас у „Потрошачу” сам прочитала да се најпре обраћам трговцу. Једном сам то чак и рекла у радњи у којој сам враћала робу, а они су ме одбили и рекли да то није тачно. Коме се у таквом случају обраћамо и ко је у праву? Који је поступак рекламације?

ОДГОВОР:

Процес рекламације почиње код трговца, то јест у радњи где сте производ и купили. Тражите од трговца рекламациони лист у који ћете навести какав проблем с производом имате (опис неисправности) и ако се исти утврди, на који начин желите да се рекламација реши. Према Закону о заштити потрошача (члан 54) имате право да изаберете да ли желите поправку или замену, па је потребно да и то нагласите приликом рекламације и да се то унесе у рекламациони лист. Када ви или трговац завршите с писањем рекламационог листа прочитајте наведено и тек онда потпишите. Један примерак остаје вама.

Трговац по закону има осам дана да одговори на вашу рекламацију како ће се она решавати. Трговац може однети робу у овлашћени сервис или је предати увознику, односно произвођачу, ради дијагностиковања проблема.

Ако неисправност није направљена вашом кривицом, већ је, рецимо, лош квалитет или фабричка грешка, а десила се у периоду мањем од шест месеци од дана куповине, сматра се да вам је продато неисправно и имате по закону право избора да се несаобразност отклони поправком или заменом производа. Ово право имате и после шест месеци до навршене две године, али се оно по закону не подразумева, већ је подложно доказивању и зависи од природе робе и природе квара.

Одговара Центар потрошача Србије


Коментари2
ff030
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

cvele
Само овде господа из Центра потрошача Србије нису одговорили на кључно питање: шта урадити ако трговац и даље одбија да прихвати рекламацију производа, као што је купац у тексту описао? Коме се онда обартити? Ко сноси трошкове доласка до продавнице, јер нису све продавнице свакоме у истом граду. Неко мора да превали по 30-ак или 50-аК километара да би купио одређени производ? На крају га кошта то трчкарање од куће до продавнице (трговца) више него сам производ. Ту лежи кључно питање.
Mirko
...I ono najbitnije - ništa usmeno. Sve podneti pisanim putem, preporučeno sa povratnicom.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља