недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:52

Зашто су угашени летови са нишког аеродрома

уторак, 05.11.2019. у 15:51
(Фото А. М.)

Компаније „Свис” престала је да лети са нишког аеродрома „Константин Велики” због конкуренције или прерасподеле авиона, „Рајан Ер” није имао потребне дозволе, а „Ер Србија” је одустала од линије Ниш-Будимпешта јер није било довољно путника, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја инфраструктуре реагујући на оптужбе због гашења три линије с тог аеродрома.

Наиме, у саопштењу које преноси Танјуг, Министарство подсећа да авио-компаније лете ка одредиштима за која имају комерцијални интерес, те да је управо држава улагањем у инфраструктуру и опремање нишког аеродрома створила услове да лоу-кост превозници имају интерес да лете са овог аеродрома.

Нетачне су зато и злонамерне тврдње Националне коалиције за децентрализацију да је нишки аеродром „Константин Велики” остао без три линије под „директним или индиректним утицајем републичке власти”, тврде у Министарству.

Подсећају при томе и да се авио-компаније при одабиру линија руководе својим комерцијалним интересима, због чега се одређене линије затварају, а друге отварају, а да је главни критеријум који на то утиче профитабилност појединих линија.

Из министарства подсећају и да је од 2015. кад је ресорно министарство преузело управљање развојем и улагањем у нишки аеродром, кроз ову ваздушну луку прошло 1.250.000 путника. Поређења ради, од отварања аеродрома 1986. до 2014. године кроз овај аеродром прошла су укупно 173.842 путника, те додају да ће у 2019. кроз овај аеродром проћи 2,5 пута више путника него за период од 1986. до 2014.

Објашњавајући како је нишки аеродром остао без три линије, у саопштењу наводе да је компанија „Свис” летела под једнаким условима са нишког аеродрома као и друге компаније, а да су престали да лете или због конкуренције или због прерасподеле авиона.

„Рајан Ер” је, додају, без дозволе надлежне организације за цивилно ваздухопловство покушао да започне летове на линији проглашеној линијом у јавном интересу, за коју је могао благовремено да се определи да лети под комерцијалним условима или да конкурише и на тој, као и на свим осталим линијама које су проглашене линијама у јавном интересу.

Лет „Ер Србије” на релацији Ниш-Будимпешта, објашњавају, укинут је одлуком Владе због слабог одзива путника.

Такође, како наводе, Влади Србије је нишки аеродром враћен на основу одлуке Града Ниша, који више није могао да покрива губитке и обезбеди инвестиције за даљи развој аеродрома.

Министарство наводи и да Влада Србије не даје субвенције компанији „Ер Србија” већ субвенционише линије које су уведене на захтев грађана и привреде региона источне и јужне Србије.


Коментари5
b63a9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Јелка
Сећам се да су Нишлије биле против продаје аеродрома управо зато јер су подозревале да ће аеродром, који је тада одлично радио, бити затворен у корист београдског аеродрома и, наравно, у корист појединаца. Није давно било, погледајте вести из тог времена.
Sl
Baš tako Jelka, lepo ste to primetili. Postoje građanske inicijative koje su baš iz tih razloga danima protestovale. Protesti nisu urodili plodom i na žalost, sada se oseća posledica toga što nije razlog da građani izraze svoje mišljenje svaki put kad uoče problem.. Mnogo ljudi iz južnog dela Srbije je otišlo da živi i radi u inostranstvu i veza sa roditeljima i rodbinom sa niškog aerodroma je bila jako bitna.
Препоручујем 19
Веселин
Иснтитуционално затирање ћирилице од 2000-е до данас је највеће табу питње, тренутно, у земљи. Једини смо народ у Европи којем није дозвољено да натписе, новине, телевизију, декларације, јеловнике, веб странице...чита на сопственом писму.
Ана
Колико је лепо видети ћирилички натпис.
Andrija
Kakve veze cirilca ima sa gasenjem linija i propasti Niskog aerodroma ? Pored cirilicnog naziva (sto podrzavam) potrebno je imati i na engleskom da npr. ljudi iz Japana koji ne razumeju cirilicu mogu da procitaju gde su dosli. A posto i nema letvoa moze da pise i na klinastom pismu jer niko i ne dolazi na aerodrom.
Препоручујем 4

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља