недеља, 20.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 09.12.2019. у 20:20 Тома Тодоровић
ПРЕКО ПУНЕ ЛИНИЈЕ

Проклетство равног друма

Скоро све тешке и трагичне несреће у овој години у Србији догодиле су се на модерним ауто-путевима и магистралним саобраћајницама
(Фото А. Васиљевић)

Ниш – На друмским и железничким саобраћајницама на југу и југоистоку Србије током ове године животе је изгубило двадесетак особа. Црни низ отпочео је првих дана фебруара тешком несрећом на прелазу без рампи, односно на укрштању регионалне друмске саобраћајнице и железничке пруге код Доњег Међурова. Воз је налетео, ударио и буквално пресекао на пола аутобус пун путника у којем су били ђаци нишких средњих школа и радници фирми, предузећа и фабрика у Нишу, који су кренули на наставу или посао. Осморо путника је погинуло, тридесетак тешко и лакше повређено.

Уз наду да до краја децембра неће бити тежих удеса и несрећа, може се рећи да се ова година, уз све удесе, сударе и страдања која су се догодила у међувремену, завршава недавним трагедијама код Ниша. Оном на ауто-путу између Ниша и Алексинца – када је камион натоварен дрвном грађом у пуној брзини налетео на комби који је стајао у зауставној траци саобраћајне „жиле куцавице”. Од 11 људи у комбију – возача и десеторице радника – који су у рано јутро 29. новембра из Крагујевца кренули у Лесковац на посао, тројица су изгубила животе, а осморица задобила тешке повреде. И прекјучерашњом, када је између Ниша и Дољевца аутомобил „бе-ем-ве” прешао у пуној брзини у леву коловозну траку и директно ударио у „форд” у којем је смртно страдао возач, а два путника тешко повређена...

Анализом ових и осталих овогодишњих удеса стручњаци су утврдили да су се скоро све тешке и трагичне несреће догодиле на равним путевима без кривина и на модерним саобраћајницама. А узроци трагедија најчешће су „неопрезна и неприлагођена вожња условима саобраћаја”.

Последњих дана чују се на баш јасна тумачења „да су на равном подручју и без кривина модерне саобраћајнице, бар на основу тешких последица – проклетство”, односно „да на тим и таквим деловима путева долази до опуштања возача и знатног пада концентрације, која је много већа на путевима где је конфигурација земљишта на подручјима кроз које пролазе другачија и где има кривина, где није баш могуће брзо возити и где су много опрезнији они који су за воланом”.

Не зна се једино зашто се (упорно) ћути о показатељима који говоре о томе да је на српским путевима много неуких и неискусних за учешће у саобраћају, а притом и неваспитаних, да је много кабадахијског понашања, превише непоштовања прописа, ограничења и забрана? Да је, просто речено, дисциплина у саобраћају последња ствар на коју возачи мисле.

Коментари11
12dbd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dušan
Nije problem brzina ni loši vozači ni stara vozila nego politika. Kazne su samo način da se uteraju pare u budžet a ne neka prevencija. Kada policija i pravosuđe prvo zavede red u svom dvorištu i bahate i nasilne a zaštićene skloni sa ulica i puteva onda se možemo nadati smanjenju žrtava i na putevima i na trotoarima.
Сплет роткво пљуге Лашве
Свако време носи своје бреме. Ово данашње, у погледу друмског саобраћаја, има своје трендове, идеале, као и својеврсне, општеприхваћене фикс-идеје савремених возача, готово без обзира на узраст. Наиме, идеал је возити ауто-путем, широким, правим, "царским", и то што брже, на пример 150 (по могућству у просеку). Значи, возиш брзо, право, без по муке, те брзо и стигнеш. Шта се догодило с некадашњим идеалом релија "Сутјеска", фризираном заставом или сарајевском бубом и исказивањем возачког умећа?
Nis Rados
Није увек бахата вожња ни алкохол узрок удеса. Често се ради о грешки. Пре неки дан, возим из правца Равног Гаја ка Крагујевцу. Кад се спустиш са Вучковице постоји прав део пута. Испред мене аутобус, није пуна, нема никог и крећем у претицање. Кад сам дошао до половине аутобуса, иза кривине, која је још увек далеко, појављује се возило. Врло брзо стиже до мене, не могу да се вратим у десну траку. Аутобус не успорава ни онај из супротног правца. Срећом успевам да обиђем бус и избегнем удес.
Nerazumno ponašanje vozača i uvijek drugi kriv!
A ti prije krivine pretičeš! Mnogo vozača to radi u nadi da će auto iz suprotnog pravca kočiti. Kada si vidio auto, zašto nisi TI kočio i vratio se iza autobusa? Imao si sreće jer vjerovatno je autobus kočio jer je bio prazan. A šta se događa kada je autobus pun ili kamion natovaren? Kakav ti je auto, kog ubrzanja? Za koliko vremena na toj brzini možeš autobus preteći? Pogledaj na YT kako kamion u Sloveniji kočio, dolazio mu auto iz suprotnog pravca! Kamion se zapalio, srušio u provaliju!
Боривоје Банковић
Пре неколико година сам за длаку избегао старца који је у зауставној траци везивао кауч за кров "ладе" или "заставе", док ме је обилазио нисколетећи објекат. Није проклетство равног друма, већ је проклетство одсуства здравог разума и контроле. Јесте вожња ауто-путевима заморнија јер тражи већу концентрацију, али су они и даље много безбеднији од локалних и магистралних путева, где има много више несрећа. Последњи пасус је потпуно тачан. Сувише је неваспитаних и бахатих.
stanislavsr
Slično se dešavalo, na primer, u Nigeriji. To samo znači da nisu krivi putevi nego bahati i fivlji vozači.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља