недеља, 20.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 16.01.2020. у 13:29

Београд уводи јавни превоз реком

(Фото Д. Јевремовић)

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да ће Београд у наредном периоду увести речни превоз као део јавног превоза, као и да ће за овај превоз важити претплатне карте за јавни превоз.

„Како бисмо знали шта ћемо да тражимо од будућег партнера у овом послу, као и где ће бити станице будућег речног јавног превоза, односно којом фреквенцијом ће саобраћати бродови, расписали смо тендер за израду студије оправданости речног јавног превоза у Београду”, рекао је Весић.

Како је пренела градска управа у саопштењу, Весић је рекао да је рок за избор стручњака који ће да раде студију 12. фебруар.

Он је напоменуо да Београд има скоро 200 километара речних обала и да нема града у Европи са таквим приступом води, а да нема развијен речни превоз путника.

„Улагања у речни превоз много су мања од улагања у путеве. Овакав превоз био би бржи и ефикаснији, у ситуацији када су у Београду све веће саобраћајне гужве због скоро 740 хиљада возила. Од тог броја возила, скоро 540 хиљада су аутомобили, што је 90 хиљада више него пре шест година. Речни превоз је бржи, ефикаснији и еколошки исплативији”, објаснио је заменик градоначелника, јавља Танјуг.

Весић је додао како верује да својим положајем, а посебно оријентацијом у просторном развоју, од Обреновца до Земуна и Гроцке, Београд има услове за развој речног превоза путника.

Прецизирао је да ће студија оправданости бити основ за расписивање тендера за јавно-приватно партнерство у коме ће Град да тражи партнера за обављање речног превоза.

Коментари39
79c2e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

super nesto
samo jos da kaldrmisu savu i dunav ...
Beogradjanin Schwabenländle
Где су београдски тролебуси ? За градски јавни саобраћај у великом граду су најпогоднија возила, трамваји и тролебуси. Метро за Београд је само један сан и фантазија; само за планирање је потребно најмање 3-4 године, а за пројетовање је потребно сигурно 5 година, и то са добрим стручњацима, са запада који имају искуства у таквим радовима.
saja
Metro za Beograd će biti skupa i neefikasna investicija i ništa više.
Milan
Budućnost saobraćaja u gradovima ide u pravcu električne mobilnosti. Tačnije sve više vozila koristi električni motor umesto motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Najveći kapacitet za prevoz putnika imaju šinska vozila: gradski voz, metro i tramvaj. U isto vreme troše i najmanje energije. Imaju mrežno napajanje ili koriste baterije i suprekondenzatore. Trolejbuse polako zamenjuju autobusi sa takvim napajanjem. Trenutni hit su lagani katamarani sa hibridnim električnim pogonom i baterijama.
BGD
Istanbul ima takav vid transporta ali na moru tj mozete brodovima ici na razna pristanista. U Beogradu bi mogli imati linije 1. Zemun - Pristaniste ispod Kalemegdana. 2. Zemun- Luka na Dunavu u blizini Pancevca 3. Zemun - Crvenka (Borčanci bi je masovno koristili) 4. Luka Dunav- Visnjica- Vinca
Beogradjanin Schwabenländle
И Дунав и Сава могу зими да се заледе.То у Истамбулу није могуће, морска вода има нижи степен залеђивања.
артиљерац
@ радисав Посматрате ли проблем статички или динамички,кад је нешто немогуће,скупо,неоствариво то је тако.Од бабе се девојка не прави.Лондон је на Темзи вековима(имам стан у Лондону,од 1986,познајем га добро).Београд НИЈЕ на обалама својих река.Немам ништа против туристичких бродића,и сад постоје,али јавни градски превоз Савом и Дунавом је маштарија.Друго је робни транспорт водом,то јесте најјефтинији вид транспорта.То је као оно:Да имамо брашна ко што немамо масла,узајимо тепсију и сучемо питу
eko-hemija
Слажем се са Др. Девићем -Ово је одлично привремено решење за 2-милионски град без метроа, али за град који лежи на две реке! Тако да Ви останите у свом Лондону и препустите бригу о Београду другима.
др Слободан Девић
Е па артиљерац, прво та ти честитам на стану у Лондону који сада вреди ко светог Петра кајгана :) Е сад, морам да ти кажем да ти поређење није баш поштено. Лондон има метро од 1863, и са развојем града, развијали су се и метро и приградски железнички саобраћај. Камо среће да је наш ”ујединитељ” уместо у париски паре уложио у београдски метро. Значи, иако каснимо више од једног века, метро и железнца морају почети. Речни саобраћај би био привремено и изводљиво решење које брзо може да се примени.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља