четвртак, 09.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:48

За исту релацију платио различиту цену путарине

Од Беле Паланке до Ниша возач платио 200 динара, а у повратку, и то истог дана, 300. – У „Путевима Србије” објашњавају да је дошло до грешке у процени возила
Аутор: Ј. Антељ – И. Албуновићпонедељак, 24.02.2020. у 22:55
(Фото Пиксабеј)

Како је могуће да у истом дану за потпуно исту релацију платите различите износе путарина, питао је редакцију „Потрошача” читалац који се недавно нашао у оваквој несвакидашњој ситуацији.

Крајем јануара он је путовао колима од Беле Паланке до Ниша, а истог дана, два и по сата касније, вратио се такође овом трасом. Необично је то што је при доласку у Ниш путарину платио 200 динара, док му је при повратку на наплатној рампи затражено 300 динара, то јест чак 50 одсто више новца. Нашој редакцији приложио је као доказ и фотографије рачуна наплаћене путарине. У предузећу „Путеви Србије” кажу да су упознати с овим случајем и да су нашем читаоцу одговорили на приговор у законом прописаном року. Истичу да се моторна возила која користе ауто-пут разврставају у пет категорија, према техничким карактеристикама. У овом случају до неспоразума (и различитих цена путарине) дошло је због грешке у процени возила.

– Категорију возила на наплатној станици аутоматски одређује „категоризатор” на основу укупне висине возила и броја осовина.

(Фото лична архива)

У појединим случајевима, када карактеристике возила одступају од стандардних (различите врсте надоградњи, адаптација возила и слично), категоризатор аутоматски може да одредити другачију категорију. Према прописима, запослени на излазној наплатној станици у обавези је и да визуелно прегледа возило и, уколико је потребно, прекатегорише га – наводе у овом предузећу и додају да је у овој конкретној ситуацији „категоризатор на улазној наплатној рампи возило одредио као трећу категорију, иако је по карактеристикама припадао другој категорији”.

– На наплатној станици Ниш југ инкасант је нетачно прекатегорисао возило. Самим тим, наплатио је 200 динара, колика је цена за возило 1. категорије за релацију Бела Паланка – Ниш југ. Уместо 300, колика је цена за 2. категорију на истој релацији – објашњавају у „Путевима Србије” и наглашавају да овај возач није оштећен због такве грешке јер је платио мање него што је било потребно да плати. Напомињу да у оквиру овог предузећа постоји кориснички центар и да сви који имају примедбе питања или сугестије могу да им се обрате.

– На сваки захтев одговарамо у прописаном року. Зато молимо да се корисници који се обраћају медијима упућују на ЈП „Путеви Србије”, јер постоји обострани интерес да се захтеви реше у што краћем року – напомињу у овом предузећу у одговору који су доставили „Политици”.


Коментари14
e6aec
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran
Izgleda da Vi niste isli dalje od Makedonije, naplatne rampe ima u mnogim Evropskim zemljama. Ali bi se slozio da to budu vinjete mnogo bi bilo jednostavnije i brze.
JorgeLB
Može li netko objasniti zašto račun za pecivo mora biti fiskaliziran, a račun za autocestu ne?
Ginko
@Jovan Aleksic niste procitali sta je covek napisao. Ne placa se samo koriscenje nego i odrzavanje. uz to ne samo autoputeva nego i dela gradskih saobracajnica. Gradsko JP nije zaduzeno za sve ulice u gradu. Naplata putarine je klasican primer kako se pljackaju sopstveni gradjani na prvom mestu, ali i stranci jer su putarine visoke. Tu je sustina. Trosak za odrzavanje puteva pri registrovanju vozila ne bi bio visok. Ali drzava zeli da otima i tu je problem.
Astrid
@Jovan Aleksic znao sam da ce se naci neko pametan sa takvim kvazi agrumentom. Kada sam kazao odrzavanje autoputeva nisam mislio samo na auto puteve nego na sve puteve po kojima se voze kola. Dakle i po gradu. Sistem za naplatu putarine postoji samo jos u bivsoj Jugoslaviji i to po paprenim cenama. Najsmesniji mi je u Makedoniji gde nema zatvorenog sistema nego otvorenog, naplacuje se putarina na autoputu na svakih 20-30 kilometara, kreni stani varijanta.
JorgeLB
Vidim da se račun ne fiskalizira. Za kiflicu bez fiskalizacije će zatvoriti dućan, a ovdje milijarde prolaze bez kontrole.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља