петак, 10.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:16

Укинуто лево скретање из Илије Гарашанина у Таковску

Возила која су из 27. марта и Улице мајора Илића укључивала у Илије Гарашанина а онда скретала лево у Таковску, убудуће ће из Илије Гарашанина настављати право у Светогорску, да би преко Влајковићеве и Косовске ушла у Таковску
Аутор: Дејан Алексићуторак, 10.03.2020. у 10:04

Саобраћајна реорганизација која је почела крајем прошле године на коловозима више централних саобраћајница заживела је и на раскрсници Таковске, Светогорске и Илије Гарашанина. Трајно је укинута могућност да се из Илије Гарашанина лево скрене у Таковску. Возила која су до сада долазила из правца 27. марта и преко Улице мајора Илића се укључивала у Илије Гарашанина, а онда лево скретала у Таковску, сада морају да користе другачију трасу. Сви возачи који намеравају да уђу у Таковску убудуће ће из Илије Гарашанина настављати право ка Светогорској, а онда ће из ње преко Влајковићеве и Косовске да се укључе у Таковску.

– Изменом режима саобраћаја на раскрсници Илије Гарашанина са Таковском и Светогорском урађена је пренамена трака у Илије Гарашанина. Тако је сада десна саобраћајна трака намењена за кретање право и резервисана је искључиво за возила јавног превоза, док леву саобраћајну траку, која је такође намењена за кретање право ка Светогорској, могу да користе остале врсте возила. За возила јавног превоза постављена је засебна семафорска сигнализација са такозваним претпаљењем у односу на возила из леве саобраћајне траке – објашњавају у Секретаријату за саобраћај.

Како додају, ово је једна од мера да би се убрзало кретање возила јавног превоза и повећала пропусна моћ раскрснице.

– Реконструкцијом Улице 27. марта и пренаменом саобраћајних површина, трака за лево скретање у Таковску продужена је чиме су створени услови за накупљање већег броја возила. Тако ће возачи, као и до сада лево ка Таковској, моћи да скрећу из Улице 27. марта – указују у овом секретаријату.

Овакав режим у зони Таковске најављен је крајем 2019. када је обзнањено да се на централним градским општинама на више прометних саобраћајница уводе жуте траке да би се дала предност возилима јавног превоза. Надлежни су одлучили да систем жутих трака организују на више од 50 прометних деоница. Једна од првих таквих новина било је обележавање ових трака на раскрсници Милентија Поповића и Булевара Михајла Пупина, у Омладинских бригада у оба смера (од кружног тока код Општине до Јурија Гагарина), у Булевару ослобођења од Ветеринарског факултета до кружног тока на Славији. На 38 деоница систем жуте траке важи непрекидно, док је на 13 на снази од 7 до 9 и од 14 до 18 часова, у такозваним саобраћајним шпицевима. Жута трака непрекидно важи у Краљице Марије, Краљице Наталије, на Теразијама и Славији, у Југ Богдановој, на Бранковом мосту, а у шпицевима је на снази у Јурија Гагарина, Булевару деспота Стефана, Балканској, Сарајевској….

Приликом осмишљавања ове мреже надлежни су се водили критеријумом да жута деоница може да се успостави само на коловозу са најмање две траке или више њих (у једном смеру). Водило се рачуна и о оптерећености саобраћајнице, броју линија јавног превоза на разматраним правцима, геометријским карактеристикама саобраћајнице…


Коментари5
1521b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zikica
Defektolozi kojima smetaju zute trake neka citaju table na kojima pise kada je dozvoljeno svima da ih koriste. Koliko se ja secam zabranjene su samo po sat ili dva tokom saobracajnih spiceva sve ostalo vreme mogu svi da ih koriste. I da slazem se da vozilima koja mogu da koriste zutu traku u rezervisanom vremenu treba zabraniti upotrebu one koja nema ogranicenja ravnopravnosti radi.
Милун Михајловић
Паметно решење. Али цео саобраћај у Београду треба прекомпоновати у више кружних концетричних кругова претварањем двосмерних улица у једносмерне (модел кружног тока на Славији)
Видоје
А колика је пропусност Влајковићеве и Косовске? Ту је већ сада уско грло, сада ће да буде још уже. Жуте траке су посебна прича: она на почетку Деспота Стефана зврји празна, аутобуси је уопште не користе, јер већ после Цетињске ионако морају да пређу у заједничку траку.
Miloš Ilić
@Мата Лабор Pa to rade zato sto žuta traka u Sarajevskoj služi kao parking...
Препоручујем 8
Мата Лабор
Тачно тако! И жута трака у Сарајевској такође зврји празна јер аутобуси чим изађу са стајалишта, престројавају се у "нормалну" траку. Дакле, требало би онда по тој логици забранити аутобусима да користе "обичне" траке!
Препоручујем 21

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља