среда, 01.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:32

Де Грије је једна од најтежих тенорских улога

Јанко Синадиновић, првак Београдске опере бриљирао је у фебруару на премијери Пучинијевог дела „Манон Леско” у националном театру
Аутор: Биљана Лијескићсреда, 25.03.2020. у 20:00
Јанко Синадиновић: Опсесивна љубав је слепа (Фото: НП)

У доба вируса корона, када смо принуђени да будемо у кући, присећамо се лепих ствари, а једна од њих је и недавно одржана премијера Пучинијеве опере „Манон Леско” у Народном позоришту у Београду. Критике музичких зналаца у медијима су биле једногласне да је тенор Јанко Синадиновић, у улози Де Гријеа у овом оперском делу направио изузетну певачку креацију и бриљирао.

Јанко Синадиновић је као првак престоничког Народног позоришта остварио више од 20 значајних рола тенорског фаха између осталих Исмаила у „Набуку”, Персија у „Ани Болен”, Алфреда Жермона у „Травијати”, Каварадосија у „Тоски”, Дон Хозеа у „Кармен”, Пинкертона у „Мадам Батерфлај”, Радамеса у „Аиди”, Отела у истоименој опери итд. Нашег саговорника можете слушати и у „Мадленијануму” и Српском народном позоришту у Новом Саду. Гостовао је у Јапану, Италији, Румунији, Македонији, Словенији, и на Кипру. Био је две сезоне в. д. директора опере Народног позоришта у Београду. Почетак нашег разговора је резервисан за Пучинијеву оперу „Манон Леско”.

– У праву сте када кажете да је иза мене успешно обављен захтеван задатак. Улога Де Гријеа у поменутом Пучинијевом делу сматра се једном од најтежих тенорских улога у целокупној оперској литератури. Да би био у могућности да се ухвати у коштац са свим њеним тешкоћама, оперски певач мора да има пређену озбиљну „километражу”. Да иза себе има дугогодишње сценско искуство и подужи низ отпеваних главних улога. Од пресудне важности за успех, било је време које сам посветио овој партитури и улози. Од јуна прошле године до премијере у фебруару, то је подразумевало свакодневни вишечасовни рад, почевши од рашчитавања компликованог нотног текста, па све до тражења медицинског појашњења патњи кроз које пролази особа која умире од жеђи –објашњава Јанко Синадиновић.

С обзиром на то да је опера „Манон Леско” последњи пут изведена код нас пре 53 године, наш саговорник наводи да су уметници у Народном позоришту радећи сада на овом делу пролазили трновит пут освајања непознатог.

Јанко Синадиновић као Витез де Грије са Јасмином Трумбеташ у улози Манон (Фото: НП)

О свом виђењу улоге коју је тумачио познати тенор додаје:

– Витез Де Грије је младић који је имао несрећу да његова прва истинска љубав буде за њега и фатална у сваком погледу. Иако дубоко свестан погрешних поступака који неминовно воде у злосрећну судбину, он не може да се одупре пориву да прати жену коју воли. Њена похлепа ће их на крају одвести до заједничке пропасти. Порука је јасна: опсесивна љубав, чак и када види, води човека као да је слепа.

У претходне две сезоне свој уметнички допринос наш саговорник је дао и у операма „Андре Шеније” и „Норма” и сматра да су оне веома значајне како за њега, тако и за Оперу Народног позоришта.

– Њима је обогаћен репертоар са насловима који спадају у најужи круг обавезне оперске литературе. У Белинијевој „Норми”, коришћена су најсавременија минималистичка режијска решења. Мистичном игром светлости и сенке и употребом маски приближили смо се светским трендовима. За мене је улога Пољонеа врло важна јер сам са њом приступио белканту, у којем се до тада нисам опробао. А улога Шенијеа, вокално и стилски, била је корак даље у драмско-тенорском репертоару и логична степеница ка улози Де Гријеa – каже тенор.

У каријери Јанка Синадиновића било је значајних иностраних гостовања, а она су увек прилика да проверите како нам је рекао „колико вредите у другим срединама...”

– Издвојио бих свакако гостовања у Јапану у два наврата. Први пут са серијом концерата у више градова, а други поводом премијере „Мадам Батерфлај” у опери у Осаки. Утисци из Јапана превазилазе формат овог текста, рећи ћу да је њихов однос према високој уметности неупоредив са Европљанима. Значајно ми је било учешће на престижном Пучинијевом фестивалу у месту Torre del Lago, у ком сам са улогом Луиђија наступао у опери „Плашт” Пучинија. У успомени ми је остала огромна отворена сцена на обали језера и овације неколико хиљада људи на само неколико стотина метара од виле у којој је Пучини компоновао. Уметност у затвореној средини неминовно атрофира, тако да и гостовања еминентних иностраних уметника код нас сматрам подједнако важним.

Упитан о утисцима после двогодишњег директорског мандата на челу Београдске опере Јанко Синадиновић одговара:

– Од 2016. до 2018. обављао сам дужност в. д. директора Београдске опере упоредо са обавезама првака опере. Овакав вид ангажовања дао ми је прилику да искушам своје психофизичке снаге обављајући два тешка посла истовремено. Али, тај период не памтим по напорима, већ као животну прекретницу током које сам, кроз различите контакте и ситуације, боље спознао и људе око себе и себе кроз њих. Поред репертоара од преко тридесет наслова на коме нам могу позавидети и боље оперске куће у свету, наше највеће богатство представља ансамбл Опере Народног позоришта. Традиција и наше могућности су најмање два оперска наслова недељно. Тај циљ, удружен са сталним настојањем да се квалитетом представа приближимо светским стандардима, мора да буде приоритет и тежња сваке управе и дирекције.

Из изолације ћемо изаћи као бољи људи

Актуелну забрану окупљања познати тенор Јанко Синадиновић је прокоментарисао на следећи начин:

– Изолација је прилика да позитивним мислима ка онима којима је тешко, љубављу према онима са којима смо изоловани, као и интроспекцијом, изађемо из ње као бољи људи.


Коментари0
ae287
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља