среда, 03.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 11.04.2020. у 09:18 Данијела Давидов-Кесар

Вежбама против депресије

(Фото Пиксабеј)

Пандемија вируса корона је у значајној мери променила навике готово свих грађана. Изолација, рад од куће, социјално дистанцирање, постали су свакодневица на коју се већина људи тешко навикава. У овим ванредним условима свако покушава да се са различитим недоумицама и проблемима избори самостално, а неретко велики број људи пролази кроз специфична стања, попут анксиозности и депресије. Здравствени стручњаци у Аустралији су објавили да иако су људи у изолацији, морају да имају два и по сата недељно неку врсту физичке активности, или да практикују интензиван тренинг од сат и по седмично.
Како истиче др Ђорђе Павловић, у периоду самоизолације важан аспект менталног и физичког здравља јесте вежбање. Редовно вежбање обнавља нервне ћелије у мозгу, регулише ниво серотонина (познатог као хормона среће), повећава лучење ендорфина, хормона који је задужен за побољшање расположења и енергије, регулише ниво допамина, супстанце за „награђивање” у мозгу, побољшава касније суочавање са стресогеним ситуацијама, али и памћење, повећава емоционалну стабилност, смањује депресију и утиче на квалитет сна.
Др Павловић сматра да није потребна теретана или нека скупа машине да би особа била у форми.

– Добре вежбе могу да се ураде и код куће. Има много препорука вежби на Интернету и свако може да пронађе оне које му највише одговарају. Оно што је добро је да свака особа сама бира време када ће да их ради, као и интензитет и трајање. Добро је да, ипак, свако одреди неко конкретно време у току дана које ће бити посвећено физичким активностима – истиче др Павловић.
Овај лекар упозорава да то не значи да људи треба да претерају са интензивним вежбањем, јер то доводи до упала и болова у мишићима и зглобовима, истегнућа или ишчашења.

– Редовно треба вежбати, али са мањим бројем понављања и слабијим интензитетом, а временом како особа улази у форму може да појача интензитет. Истраживања америчких стручњака показују да је вежбање два, до три дана недељно по 35 минута непроцењиво за побољшање психичког стања. Искуство стручњака показало је да ће сваку активност тело знати да „награди” бољим расположењем, ведрином а ако је неко упоран и сјајним изгледом, тако да места за депресију неће бити – закључио је др Павловић. 

Коментари1
1c88e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

BAKA BIVSI DEPRESIVAC
MORALA SAM MALO DA POJACAM DOZU ANTIDEPRESIVA I VEZBAM ALI CRNE BROJKE I VESTI NAS UBIJAJU. IAKO NEMAM NIKOG U BOLNICI ZALIM ZBOG SVIH DRUGIH. SVAKA TV KUCA BI TREBALO DA IMA SVAKIH SAT DVA PRIKAZ VEZBI I SAVETA KAKO ODAGNATI STRES I STRAH. KO CE TO TRAZITI NA INTERNETU!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља