понедељак, 26.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 15.10.2020. у 20:00
ИСХРАНА

Дијетална јесен

Сваког дана једите у исто време, имајте три оброка и две ужине и потрудите се да то буде у интервалима од три до четири сата
(Фото Пиксабеј)

Дуги топли летњи дани уступили су место овим тмурним јесењим, у којима многима од нас није ни до чега, па ни до дијете. Можда је, ипак, време да ваше самопоуздање као прва линија ентузијазма поново добије крила. Јесен је, као и пролеће, сјајно време да започнемо нови дијетални план како бисмо, уочи сезоне слава и прослава увели правилну и уравнотежену исхрану уз додатак физичке вежбе у било којем облику.

Намирнице на којима треба инсистирати у овом периоду су оне које можемо да купимо у свежем стању. Оне управо сада имају најјаче укусе и то треба и искористити. Дакле, потражите следеће:

Воће: јабуке, мандарине, лимун, киви, банане, грожђе, а врло ускоро дуњу и нар – даће вашем организму довољно витамина и минерала да спречите евентуална искушења у виду прехлада и грипа;

Поврће: паприке, плави патлиџан, руколу, чери парадајз, спанаћ, шаргарепу, бундеву, црвени лук, бели лук, першун – чиниће ваш јеловник разноврсним и здравим;

Месо: пилетина, ћуретина, телетина, јунетина, коњско месо – даће вам квалитетне беланчевине неопходне за очување здравља и виталности организма;

Риба: сва свежа риба – пастрмка, лосос – одличан су избор квалитетних протеина за све који желе да смање масноће у крви;

Орашасти плодови: сада је најквалитетније доба за орах, али и за бадеме и лешнике. Семе сунцокрета и бундеве, уз сусам слободно користите или као здраву алтернативу чипсу или у питама и хлебу.;

Житарице: интегралне боље него прерађене, у облику муслија, каша или хлеба. Испеците свој хлеб без адитива или можда бесквасни. Направите сопствени прелив за мусли од јогурта/млека и разног воћа и/или поврћа (бундева, целер…).

Напици: уз увек присутну воду, пијте чај, домаћи воћни шејк, смути, квас, јогурт, домаћи воћни јогурт, кефир и 100% воћне сокове. Наравно, вода треба да доминира.

Још није време за зимницу, њу једите зими, када нема свежих плодова осим пасуља, лука, кромпира и шаргарепе. Битно је да храну припремате на здравији начин (динстано и кувано боље него пржено) и у количини која неће оптеретити ваш желудац (боље је имати већи број оброка који су мањи него обрнуто).

Хладно време је идеално да пронађете нови рецепт за супу или чорбу, па слободно навалите, оне су углавном нискокалоричне, а ароматичне. Изузетак су крем чорбе, што и није за препоруку.

Сваки дан једите у исто време, имајте три оброка и две ужине и потрудите се да то буде у интервалима од 3 до 4 сата.

Ако вас је глад затекла на послу или у школи, мала количина несланих сирових орашастих плодова и једна воћка (мандарина) које сте спаковали освежиће вас, оснажити и одагнати осећај глади. Ако сте љубитељ чоколаде, понесите једну малу црну чоколаду (35-40 г) са великим садржајем какаоа, у супротном не носите је.

Извадите патике из ципелара, обичне за трчање. Када ходате у комотној спортској обући сагорећете више калорија, јер ћете направити више корака него у оној формалној. Ако имате пса или идете у куповину, обујте патике и издувајте се. Ако је напољу хладно, крените у шетњу кроз тржне центре.

Имате довољно информација да креирате сопствени план исхране и физичке активности. Уколико сте се питали да ли да се пре јесењег плана исхране тестирате на интолеранцију на намирнице – немојте. То је теоретска област која нема научну потврду.

Када купујете намирнице изаберите оне најбоље, јер је мала разлика у цени. Не купујте воћни јогурт –правите га од свежих намирница у којима нема шећера. Користите блендер и соковник уместо куповних сокића и каше. Биљна влакна су дар природе који често занемарујемо.

Никада не прескачите доручак, јер он покреће ваш „мотор” који ће чинити да вам и дан крене како треба.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари0
0132d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља