среда, 20.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 25.11.2020. у 22:00 И. Албуновић - Ј. Антељ

Црни петак против сајбер понедељка

Због строгих епидемиолошких мера, купци ће за највећим снижењима у години трагати на интернету уместо у класичним радњама
(Фо­то EPA-EFE/Ana Escobar)

Половина европских купаца (52 одсто) и 50,9 потрошача у Србији планира да обави празничну куповину током трајања распродаја и сезонских попуста y време црног петка, наводи се у истраживању компаније Касперски.

Ипак, ове године због пандемије омиљени дан за куповину у години (који ове године пада 27. новембра) по свим показатељима могао би да се пресели на интернет. Због закључавања, строгих мера превенције и краћег радног времена тржних центара, велики број трговаца широм света већ се преоријентисао на онлајн трговину и нуди још веће попусте за потрошаче који ће куповати на тај начин.

Слично је и у Србији – продавци технике, гардеробе, намештаја, козметике... још пре двадесетак дана објавили да ће понудити и знатна снижења за куповину путем интернета. Многи ће се вероватно одлучити за ту варијанту, јер је држава увела ригорозније епидемиолошке мере, па специјализоване радње и тржни центри у Србији могу да буду отворени само до 18 часова.

За разлику од 60 процената купаца у Европи, нешто више од трећине или 39,4 одсто испитаника у Србији изјавило је да већи део празничне куповине планирају да обаве онлајн, наводи Касперски у саопштењу. Око 45,6 процената испитаника у Србији, додаје се, планира да остави празничну куповину за последњи тренутак, у нади да ће тако остварити веће попусте.

Колика ће ове године бити потрошња, тешко је предвидети. Како је онлајн куповина у порасту, налази руске компаније такође показују да већина испитаника не планира да смањи своје трошкове кад је реч о празничној куповини, упркос економској рецесији широм континента. Само четвртина (26 одсто) потрошача у Европи планира да смањи буџет за празничну куповину, и то за трећину или више, док у Србији 27,4 одсто испитаника планира да уради исто.

Предвиђања су да би, због здравствене кризе, такозвани сајбер понедељак (30. 11. ) као дан за огромна снижења намењен онима који купују преко интернета могао чак и да засени популарност црног петка. Тип пре што епидемиолози последњих неколико дана апелују на грађане да избегавају традиционалне гужве у тржним центрима у овом периоду.

У упутству издатом пред обележавање Дана захвалности, Амерички центар за контролу и превенцију болести објавио је да се „куповине у препуним радњама сматрају ризичним и да их, ове сезоне, треба избегавати у време празника како би се спречило ширење вируса корона”. Уместо тога, препоручује се куповина преко интернета.

У Великој Британији је овогодишњи црни петак почео раном продајом, купци су већ данима бомбардовани рекламама. Медији коментаришу да је пандемија успела да заустави скоро сваки други догађај планиран у 2020. и да ове пошасти неће бити поштеђен ни новембарски дан у години када се највише куповало. Ситуацију у традиционалним радњама ће дефинитивно искористити онлајн продавци, а предвиђања су да би потрошачи могли да очекују „највеће попусте икада”.  

Преваре су могуће

Само 16 одсто испитаника у Европи и 23,8 одсто у Србији није спремно да остави своје личне податке на мрежи како би остварили додатне попусте – упркос могућности да упадну у замку превараната и постану жртве лажних сајтова који нуде попусте. Компанија Касперски је упозорила купце да буду опрезни и да воде рачуна о потенцијалним преварама током празничне сезоне куповине. Уколико је понуда толико повољна да би била истинита, вероватно је реч о превари. Купцима се саветује да пазаре само у легитимним онлајн продавницама, да сами укуцају адресу сајта или да је одаберу преко своје букмарк опције, јер је то безбедније него да кликну на линк.

Коментари2
7e3f0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pera
u pitanju su stopostotne prevare, ako ne verujete uzmite bilo koji proizvod koji je na "popustu" i uporedite cene i videcete da je skuplje nego obicnim danima, prvo podignu za 50% a onda daju kao "popust" 16%, nazalost u srbistanu nema sudova pa da se ti prevaranti tuze, proverite sami, najlakse je tako
cjepidlaka
Što jeftinije do osjećaja OSTVARENJA.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља