недеља, 18.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 30.12.2020. у 16:29

Држава преузела Ер Србију

Србија повећала свој власнички удео у „Ер Србији” са досадашњих 51 на 82 одсто, док је удео „Етихад ервејза” умањен са 49 на 18 одсто
Фото Р. Крстинић

На основу уговора између Министарства привреде и Ер Србије, данас је извршена докапитализација српске националне авио-компаније, при чему је држава Србија повећала свој власнички удео у „Ер Србији” са досадашњих 51 на 82 одсто, док је удео „Етихад ервејза” умањен са 49 на 18 одсто, саопштено је из Ер Србије.

Како је наведено, увећање основног капитала Друштва, предузето је у циљу отклањања поремећаја у привреди проузрокованих пандемијом заразне болести ковид-19.

Генерални директор „Ер Србије” Данкан Нејсмит захвалио је Влади Србије на томе што је пружила подршку националној авио-компанији да превазиђе препреке у пословању узроковане пандемијом корона вируса у најтежој години у историји путничког авио-саобраћаја.

Он је додао да су на тај начин створене основе за даље несметано пословање и да ће, уз темељне мере рационализације пословања компаније које су већ увелико у току, „Ер Србија” моћи да превазиђе тешкоће, учврсти своју позицију лидера у региону и настави да пружа директан и индиректан допринос српској економији, пре свега саобраћају и туризму.

Докапитализација српске националне авио-компаније предузета је на захтев Ер Србије, у складу са уредбом Владе Србије из октобра 2020. године, којом се предвиђа мера докапитализације привредних субјеката погођених пандемијом.

Та уредба у потпуности је усклађена са Привременим правним оквиром Европске комисије, којим се уређују мере државне помоћи за подршку привреди у току тренутне пандемије ковид 19, укључујући и докапитализацију, наведено је у саопштењу авио-компаније, пренео је Танјуг.

На захтев Владе Србије, Комисија за контролу државне помоћи је размотрила предложене мере и потврдила да је мера увећања основног капитала Друштва усклађена са позитивно-правним прописима Републике Србије, чиме су се створили услови да се докапитализација спроведе.

Мали: „Ер Србија” је од националног интреса

Министар финансија Синиша Мали изјавио је за Танјуг да је данас завршен процес докапитализације националне авио-компаније Ер Србија чиме је промењена власничка структура, тако да ће Етихад бити 18 одсто власник Ер Србије, а преосталих 82 одсто држава Србија.

Мали истиче да ће новац који је уплаћен за докапитализацију бити искоришћен за санирање губитака које је Ер Србија имала током пандемије, али и за враћање појединих дугова које та компанија има према банкама.

„На прави начин смо тиме стабилизовали нашу авио-компанију, као и њен биланс стања, ојачали смо учешће државе у њој и вратили неке кредите и дугове које је направила због короне”, рекао је Мали.

Додаје да је држава у протекла два месеца веома пажљиво, стрпљиво и посвећено радила на програму реструктурирања и на процесу, како је навео, државне помоћи авио-компанији, која је, подсећа Мали, дозвољена европским земљама од Европске комисије како би те компаније ублажиле негативне последице пандемије.

„Цела ЕУ је то дозволила. Луфтханзи је Немачка помогла са девет милијарди евра, Ер Франсу је Француска помогла са шест милијарди евра, тако смо и ми помогли нашој националној компанији и потпуно је стабилизовали”, истиче Мали, преноси Танјуг.

Указује да Црна Гора није имала начин да помогне својој авио-компанији Монтенегро ерлајнс, управо због тога што се, каже, нису придржавали дефинисаних правила ЕК о државној помоћи.

Не само што Ер Србија без проблема улази у 2021. годину, већ, додаје Мали, размишља се и корак даље - како да се искористи празан простор на линијама из Тивта и Подгорице, како би наша компанија зарадила још новца и максимизирала линије.

Истиче да је Ер Србија од националног интреса и подсетио да је та компанија током пандемије довезла медицинску опрему, респираторе, лекове, али и наше грађане са бројних светских дестинација где су се у том моменту затекли.

Мали је нагласио и да је прошле недеље усвојен план реструктурирања тог предузећа.

 

Коментари62
a3413
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
@ Radmila Markovic, прво ја нисам бивши Београђанин, ја сам рођен у Београду, као и наш отац. Друго, није то био никакав Ваш лапсус , Ви сте оних 28 милијарди једноставно извукли из Ваше фијоке. У тренутку добијања помоћи од државе и одобрења од стране ЕУ, DLH је имала тржишну вредност од 14 милијарди €vra. Новац је дошао из буџета државе, а државна каса је била пуна, препуна, и сада је пуна јер приходи од пореза расту ли расту, и данас. Нема потребе да се бринете, о привреди не знате много.
Дракче Тормак
Читам вест, коментаре, па резимирам, биће да је у питању кроз транге-франге трансакције ,,прање" добијеног новца од продаје Комерц.банке.
Jovo
Na Balkanu oni koji vole novac i lagodan zivot a ne znaju kako da ga zarade, bave se politikom. Njima su po obicaju usta puna ljubavi prema naciji i narodu i stalno su na braniku otadzbine koju neko zeli da name preotme..
Milan Ilić
Komentar veka.
Петар
Мађари нису спасили своју компанију у претходној кризи па су и даље центар југоисточне Европе.
Jozi
Bas tako. I na mesto Malév-a je dosao WIZZ Air, koji ima linije za Sarajevo, Skoplje, Pristinu i mnoge druge destinacije u regionu koje je ranije opsluzivao Malév. A cene karata su sitnica :)
Nikola
Dragi moji Srbi/gradjani Srbije, kao i uvek, nikad se necemo sloziti. Morate priznati da je odlican osecaj leteti u bojama nacionalne kompanije i biti usluzen i na srpskom jeziku. Ali ta prica mora biti cista, nikako sa fiktivnim partnerima i po sistemu "daš mi, da ti dam".

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља