понедељак, 19.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 01.03.2021. у 13:09 М. Ј.

Иницијатива „Не давимо Београд”: Фарса око наследника „Бус плуса”

(Фото Р. Крстинић)

Тендер за избор новог оператера за наплату карата који би требало да замени „Бус плус” очигледна је фарса, а власт и учесници се нису потрудили чак ни да сакрију да је једина намера јавног позива да се истој фирми поново додели овај профитабилни уговор, саопштава Иницијатива „Не давимо Београд”. Они подсећају да су стигле само две понуде – заједничка понуда српско-хрватског конзорцијума „Бус лоџик” и „Пента”, која ни изблиза не испуњава услове тендера, без банкарских гаранција и без услова да су одржавали систем са више од 1.000 возила, и турског „Кент карта”, иначе власника фирме која је до сада обављала посао.

– „Бус плус” није испунио своју сврху приликом трајања претходног уговора, а промена имена у „Београдска картица” само је начин да се подметне исти систем под другим именом. Две вероватно најбитније ставке које је систем требало да омогући, оптимизација јавног превоза кроз бројање путника и сама наплата, подбациле су. Ово потврђују и бројне изјаве званичника да се између 30 и 50 одсто грађана шверцује у јавном превозу. Данас постоје много напредније методе бројања путника и сваки новији аутобус има аутоматске бројаче, тако да та напредна функција система наплате карата просто више није неопходна, а и тешко је спроводљива јер грађени нису спремни да стално валидирају своје месечне карте, што је и разумљиво и непотребно – кажу у инцијативи.

У саопштењу се наводи да оно што „Бус плус” јесте остварио је поставка система наплате, али онда се поставља логично питање, због чега град не преузме постојећи софтвер за шта има могућност и не настави наплату карата самостално, под називом „Београдска картица” и без посредника. „Не давимо Београд” сматра да би добит која остаје граду могла да буде уложена у напреднији систем оптимизације линија јавног превоза кроз аутоматско бројање путника и повећање плата возача.

Коментари6
1a367
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Милош
Оће ли нова маркица да важи за беовоз и жичаре на Копу, питам за друга?
Киза
Увид у власничку структуру (директор, менаџер или шта већ), "Кент карта" дао би одговоре на сва нејасна питања и недоумице и онда би свима све било јасно (и транспарентно). Само кажем...
Nada
Pa da. Vlasnici ,,turske,, firme su: Ruzica Djindjic, Djilas i Veljko Vlahovic. Govorilo se o tome kad su bile pobune protiv bus-plusa. A oni su u vlastima i dalje, ostace to ocigledno.
Stefan Vasic
Misljenja sam da bi vremenska karta bolje delovala. Uplatite pola sata i vise, pa kad se udaljite 10tak metara od aparata vreme staje. A ne ovako 1,2 ili tri stanice placam isto kao 5,6 ili vise stanica. Ne pricam o ceni karte, vec o nacinu placanja. Mozda gresim.
Саша Микић
ГСП је од свог оснивања наплаћивао карте и вршио контролу у возилима. Одједном то више не уме. Које ту луд, а ко збуњен? Вратите наплату и контролу ГСП-у и решен проблем.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља